sobota, 30 maja 2015

LOVE, ROSIE

"Love, Rosie" autorstwa Cecelii Ahern. O czym jest? O przyjaźni tak silnej, że przetrwa wszystko oraz miłości tak pięknej, że aż doprowadzającej do łez.


Prawdę mówiąc nie mogę znaleźć słów, żeby opisać tę książkę. Wydaje mi się, że streszczanie jej nie ma jakiegokolwiek sensu, a najlepszym wyjściem jest po prostu przeczytanie jej.


"Love, Rosie" różni się tym od innych książek, że nie jest napisana w postaci narracji trzecio- czy też pierwszoosobowej. Jest natomiast złożona z wiadomości tekstowych, jak: rozmowy na czacie, maile, listy, czy też smsy. Z początku trudno mi było się do tego przyzwyczaić, ale potem przestałam zwracać na to większą uwagę.


"Love, Rosie" jest dla mnie książką wspaniałą pod tym względem, że wywołuje naprawdę wiele emocji. Radość, smutek, współczucie, żal. Nawet złość. Były momenty, w których nie mogłam przestać się śmiać, jak i takie, kiedy siedziałam zalana łzami czy też takie, że miałam ochotę nabić rozumu do głowy głównym bohaterom.



Na podstawie książki powstał film o tym samym tytule. Niektóre elementy historii Rosie i Alexa zostały zachowane, jednak według mnie są to jednak dwie różne opowieści. I w sumie uważam to za ogromny plus! Dwie historie, te same osoby, ale jednak inne wydarzenia. 




A! film również uważam za cudowny. Jest chyba jednym z filmów, podczas których płakałam najbardziej. Myślę, że nie raz do niego wrócę. I oczywiście polecam go wszystkim, którzy chcą trochę popłakać jak i trochę się pośmiać.


A tutaj macie LINK do recenzji na yt, która świetnie oddaje treść tej książki :)

Czytaliście "Love, Rosie"? Podzielcie się swoimi przemyśleniami! :)

10 komentarzy:

  1. na filmie płakałam, śmiałam się, znowu płakałam.... teraz musze przeczytać ksiązke :)

    OdpowiedzUsuń
  2. taaak kolejna książką jaką kupię będzie właśnia ta! Tyle znajomych mi ja poleca ale jakoś odkładam z kunem i kupuję inne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pewno się nie zawiedziesz, skoro tyle osób ją poleca. :)

      Usuń
  3. ooo, zapowiada się intrygująco i romantycznie :) Coś dla mnie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. naprawdę piękna opowieść, polecam z całego serca! :)

      Usuń
  4. Polecano mi już tą opowieśc kiedys.. nie miałam zbytnio czasu, żeby przeczytać, ale dziekuję Ci, że mi przypomniałaś:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam tę książkę, choć filmu nie znoszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja książkę i film pokochałam w tym samym stopniu. :)

      Usuń