piątek, 15 maja 2015

DARY ANIOŁA

Cassandra Clare (a właściwie Judith A.Rumelt) jest współczesną pisarką, autorką książek fantasy skierowanych głównie do młodzieży. Dotychczas napisała serię "Dary Anioła", jej prequel - "Diabelskie Maszyny", a także książkę "Kroniki Bane'a", która została wydana w tym roku. Jesienią ma wyjść pierwsza część sequel'a DA - "The Dark Artifices".




Moja miłość do dzieł Cassandry Clare zaczęła się pod koniec grudnia 2014 r., kiedy to sięgnęłam po pierwszą część DA - "Miasto Kości". Wcześniej oglądałam film będący ekranizacją tej książki, więc wiedziałam czego mogę się spodziewać. Już po kilku stronach bardzo się wciągnęłam i skończyło się tym, że w ciągu około miesiąca przeczytałam całą serię, czyli 6 dosyć grubych książek. :)




Na początku "Miasta Kości" poznajemy Clary Fray, z pozoru normalną nastoletnią dziewczynę. Pewnego dnia idzie do klubu ze swoim przyjacielem Simonem i widzi zdarzenie, którego inni nie są świadomi. Wychodzi na jaw, że istnieją rzeczy, które tylko ona może zobaczyć i nie ma pojęcia co się dzieje. Następnego dnia poznaje Jace'a, który przedstawia się jako Nocny Łowca. Mówi Clary, że na świecie istnieje Świat Cieni - ogólnie mówiąc: demony. Clary dowiaduję się także, że ona sama jest Nocnym Łowcą. W tym samym czasie jej mama zostaje porwana...

W skrócie: "Dary Anioła" opowiadają o Nocnych Łowcach, demonach, wilkołakach, wampirach, czarodzieje, fearie. W książkach jest wiele zwrotów akcji i tak naprawdę do końca nie wiadomo, czego możemy się spodziewać. Za to właśnie ją kocham, ponieważ od początku do końca jest ciekawa i nieprzewidywalna.




W "Diabelskich Maszynach" opisane jest to, co działo się ok. 100 lat wcześniej. Poznajesz nową historię dotyczącą Nocnych Łowców, a przy tym znajdujesz uzasadnienie dla rzeczy dziejących się w DA. To tak jakby gdzieś w głowie zaskakiwały ci trybiki :)

Z całego serca polecam Wam twórczość Cassandry Clare. Na pewno się nie zawiedziecie :) A dla bardziej leniwych polecam ekranizację pierwszej części - "Dary Anioła: Miasto Kości" z cudowną Lily Collins i przystojnym Jamie'im Campbell Bowerem!



I jeszcze jedna ciekawostka! Już w 2016 r. wyjdzie ekranizacja całej serii "Dary Anioła" w postaci serialu. Can't wait!





Jeżeli czytaliście którąś z książek Cassandry Clare, napiszcie mi swoje przemyślenia. Chętnie przeczytam! :)

4 komentarze:

  1. Nie czytałam :-) ale super ze ci się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pewno są to książki dla osób, które lubią fantasy z wątkiem miłosnym ;)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. czy lepsza to nie wiem, ale na pewno jedna z najlepszych jak dotąd! :D

      Usuń