poniedziałek, 13 lipca 2015

CARRIE

Stephen King jest pisarzem, o którym słyszała chyba większość osób. Tworzy głównie literaturę grozy, horrory. Jak dotąd napisał przeogromną, jak dla mnie, ilość książek.


"Carrie" jest jedyną książką jego autorstwa, którą przeczytałam. Oczywiście nie świadczy to o tym, że mi się nie podobają! Po prostu stwierdziłam, że w moim wieku (17 lat) wolę skupić się na "lżejszych" książkach, typu fantasy.

Z pewnością "Carrie" nie jest jego najstraszniejszą książką ever. Jednak można wyczuć tę grozę, lekki strach. Książka jest utrzymana w atmosferze tajemniczości. Fakty ukazywane są stopniowo, co buduje napięcie...

Przyznam szczerze, że na początku było mi trochę trudno czytać tę książkę. Z jakiego powodu? Otóż składa się ona z wycinków z gazet, raportów z przesłuchań itp. Na pewno nie jest to książka lekka, ponieważ trzeba wszystko zapamiętać, samemu połączyć fakty.


Ale do sedna! O czym opowiada książka? O Carrie White, dziewczynie która różni się od swoich rówieśników. Jest wytykana palcami, nie mam przyjaciół, nikt się nią nie interesuje. Jej matka głęboko wierzy w Boga i robi wszystko, żeby uchronić córkę przed grzechem, przez co popada w paranoję.. Pewnego dnia, w szkole pod wpływem szykan rówieśników Carrie odkrywa, że posiada zdolności telekinetyczne. Buntuje się również matce i idzie na szkolny bal. Jednak tam czeka na nią "niemiła niespodzianka", zaplanowana przez koleżankę ze szkoły, która wręcz nienawidzi Carrie. Czy dojdzie do tragedii? Tego dowiedzie się po przeczytaniu książki.

Dla zainteresowanych: na podstawie książki powstał film o tym samym tytule, gdzie główną rolę gra cudowna Chloë Grace Moretz.


Czytaliście jakieś książki Kinga? Polecacie? Piszcie! Z chęcią przeczytam.

4 komentarze:

  1. Mam tę książkę w planach. :) Lubię Kinga, ale przeczytałam na razie tylko kilka jego książek. Sporo dobrego jeszcze przede mną. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo chcę przeczytać tę książkę, film swietny, Chloe super zagrała <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadzam się, Chloe bardzo dobrze oddała charakter postaci (i to nie tylko w tym filmie!) :)

      Usuń